Середа, 14.11.2018, 13:03

Головна Каталог статей Мій профіль Вихід
Меню сайту

Категорії розділу
Для автомобілістів [15]
Для користувачів ПК [7]

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Форма входу

Головна » Статті » Для автомобілістів

Вибір акумуляторної батареї

Автомобілебудівники ретельно підбирають всі компоненти електричної системи, включаючи генератор і акумулятор по сумісності один з одним так, щоб отримати баланс. Початковим параметром тут є двигун — його об'єм і кількість навісних агрегатів, включаючи компресор кондиціонера, які в сумі і визначають з якою силою все це необхідно буде прокручувати при старті. З іншого боку, генератор повинен буде заряджати і цей акумулятор і подавати достатньо струму на останні, у тому числі і допоміжні системи — опалювачі, склопіднімачі і так далі
Помилка при виборі може привести до того, що акумулятор буде «маленьким» по ємкості, в порівнянні із струмом генератора. При цьому батарея постійно отримуватиме більше струму, чим їй треба для нормальної зарядки. У зворотньому випадку , при покупці «танкового» акумулятора для ваших «Жигулів» він, безумовно, «голодуватиме» і буде завжди недозаряджений. Вивід простий: якщо виробник вашого автомобіля визначив йому акумулятор в 36, 55 або 72 ампер/годину — заміна повина якомога точніше відповідати оригіналу за ємністю.
В світі поширено три з половиною стандарти акумуляторів: європейський, японський, північноамериканський і південноамериканський, останній, втім зроблений на основі європейського і практично його повторює. Відмінності тут стосуються форми, а не змісту, і склалися історично, так як, наприклад «ліве кермо» в Японії. 
Американський стандарт припускає клеми, розташовані не на верхній кришці акумулятора, а збоку і, до того ж, що мають конструкцію «різьба в середині». Таким чином, купивши Jeep Cherokee або Chevrolet Suburban і виїхавши на нім далеко від цивілізації (від нормальних магазинів запчастин) ви можете зіткнутися з ситуацією коли акумулятори, що продаються в магазинах, несумісні з електричними дротами автомобіля. 

При виборі акумулятора необхідно правильно прочитати його параметри, записані на його етикетці. Зустрічаються, наприклад, такі умовні позначення і скорочення: 
12V, 55Ah, R.C. 90 min, LOAD TEST 200 A, CCA (–18 C): BCI 400, IEC 275, DIN 255

12V — номінальна напруга 12 Вольт

55 Ah — ємкість акумулятора, в даному випадку 55 ампер/часов
Ємкість, за визначенням, це скільки електрики «поміщається» в акумуляторі. Причому розміри (длина–ширина–высота) тут не так важливі як особливості конструкції і, отже, внутрішні можливості накопичувати енергію. Для порівняння це можна представити у вигляді ящика, в який можна поставити 3–х літрову банку і тоді ємкість буде від 0 до 3 літрів, або 1 літрову, і тоді той же показник буде обмежений цифрою 1.
Для визначення ємкості акумулятора повністю заряджену батарею розряджають низьким струмом (у разі 55–го акумулятора — порядку 2,75А) при температурі електроліту в 25 З впродовж 20 годин, при цьому в кінці такої розрядки напруга на полюсах акумулятора не повинна бути нижче 10,5 Вольт. Таким чином, 100–амперний акумулятор повинен «видавати на гора» струм в 5А впродовж 20 годин так, щоб після розрядки цим струмом його напруга не опустилася нижче 10,5 Вольт.

R.C. 90 min. — Резервна ємкість (Reserve Capacity) — 90 хвилин.
Резервна ємкість — це час (у хвилинах), протягом якого акумулятор здатний підтримувати напругу не нижче 10,5 вольт при струмі розрядки в 25А.
Фізичне значення резервної ємкості — це час, який можна проїхати вночі при мінімальному електричному навантаженні автомобіля при непрацюючому генераторі.

LOAD TEST 200 A — тест Навантаження 200 А.
Тест навантаження показує чи справний акумулятор і чи здатний він тримати навантаження, необхідне для пуску двигуна. Для перевірки до клем приєднують опір, відповідний опору електричної системи при пуску автомобіля. У побутових і гаражних умовах це пробник (пристрій N Е108, не плутати з Е107!). Після приблизно 15 секунд під навантаженням акумулятор повинен давати напругу не менше 9,5 вольт при температурі 21 С. Про енергію, яку вивільнив за ці секунди акумулятор говорить розжарений до червоного опір пробника. Чим менше (по ємкості) акумулятор, тим менший за розміром двигун він повинен крутити і, відповідно менше тест навантаження. Точне його значення (у нашому випадку — 200 А) вказане на етикетці.

CCA (—18 C): BCI 400, IEC 275, DIN 255 — Струм холодного пуску (Cold Cranking Amperes).
Найважливіший показник, що говорить про те, який струм видасть акумулятор в умовах зимового пуску. Для його визначення батарею витримують декілька годин при температурі –18ºС і заміряють струм, який вона потім видає впродовж 30 секунд.
Струм холодного пуску вимірюється по трьом різним методикам: BCI (Battery Council International), IEC (International Electrotechnical Commission і DIN (Deutche Industri Normen). Відрізняються вони деталями (30, 60 або 150 секунд, 7,2, 8,4 або 6,0 вольт кінцева напруга) і, як результат, визначають різні підсумкові значення.
 То, як виробники акумуляторів наносять їх на етикетки і є останнім тестом якості батарей. Серйозні фірми указують всі три значення, а сумнівні компанії — тільки один, звичайно ж найбільший, і, як правило, без його розшифровки.

Категорія: Для автомобілістів | Додав: admin (25.04.2010)
Переглядів: 864 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Ви увійшли як Гість |

Група "Гости" | RSS



Календар

Архів записів

Copyright MyCorp © 2018 Використовуються технології uCoz